Wku

Hvordan å hacke behov for galskap

Du har kanskje spilt spillet Need For Madness av Radicalplay.com. Det er veldig moro, men du kan finne deg selv på en scene som du mener har for mange runder, eller du ikke liker navnet. I så fall følger du instruksjonene nedenfor for å redigere spor

Trinn

Hvordan å hacke behov for galskap. Kontroller at du har lastet ned spillet (og at du ikke spiller spillet rett utenfor internett).
Hvordan å hacke behov for galskap. Kontroller at du har lastet ned spillet (og at du ikke spiller spillet rett utenfor internett).
  1. 1
    Kontroller at du har lastet ned spillet (og at du ikke spiller spillet rett utenfor internett). Dette kan gjøres ved www.arcadetown.com (gå til bilspill og velg Need for Madness, trykker last ned nå).
  2. 2
    Gå til der du har installert det.
  3. 3
    Du skal nå være inne i behovet for galskap mappen. For å endre musikken, gå til trinn 4.. For å endre scene runder, gå til trinn seks.
  4. 4
    Åpne musikk-mappen.
  5. 5
    Det vil være flere filer som kalles zip-filer. Dette er de komprimerte filer for hvert trinn (du kan selvsagt se det). For å endre musikkfiler bruke WinZip, IZArc, eller en annen unzipping program for å åpne det. Du kan også høyreklikke og velge Pakk alle... deretter gå gjennom trinnene for å pakke den ut. Nå bør du se musikkfiler inni dem i mod format. Så hvis du ønsket å lage stadium 4 musikk være scene 5 musikk, vil du kopiere filen i den og lime den inn i fase 5-mappen og endre navnet til "stage5.mod". Sørg for å slette den opprinnelige filen. Hvis du ønsker å endre den ved en musikk som ikke eksisterende der så kan du bruke en mod omformer å konvertere den til mod og deretter navnet til iscenesette #. Mod og legge den til zip-filen. Hvis den ber om å erstatte filen så gjør det.
  6. 6
    Også hvis du åpner det som et arkiv, og dra mod-filen til et annet vindu, vil du merke at det er virkelig en MPEG-fil. Hvis du kan finne den rette typen MPEG å konvertere en video til (lyddelen av MPEG), så kan du sette i din egen musikk.
  7. 7
    Klikk på stadier mappen. Hver scene er lagret i en tekstfil skrevet i et spesielt script. Hvis du vil redigere en scene, åpner det stadiet er tekstfil. Her er en liste over kommandoer (merk: bokstavene a, b, c, osv. er hva du endret):
  8. 8
    Navn (n) - ​​n er navnet på sporet. Det vises ved begynnelsen av hver fil.
  9. 9
    nlaps (l) - Jeg er antall runder i sporet.
  10. 10
    innstilt (a, b, c, d) E-skaper et spor stykke. en er stykket type, er b x-koordinat (fra startpunktet), er c y-koordinat (fra startpunktet), er d rotasjonen (i grader), og e forteller de datastyrte biler hvilken type av stykket er det (type p for et rett stykke, pr for et hopp, pt for en sving, ph for en quarterpipe, etc.) Typene er
      • 0 = Tornado Shark statue
      • 1 = Formel 7 statue
      • 2 = Wow Caninaro statue
      • 3 = La Vite Crab statue
      • 4 = Nimi statue
      • 5 = MAX Revenge statue
      • 6 = Lead Oxide statue
      • 8 = Radical En statue
      • 9 = DR Monstaa statue
      • 10 = Lang, asfaltert spor
      • 11 = Lang, asfaltert bane med vegger
      • 12 = Lang, asfaltert spor i en vinkel til den rette
      • 13 = Lang, asfaltert spor i en vinkel til den venstre
      • 14 = Asfaltert spor med en høyre kurve
      • 15 = Lang, grusvei
      • 16 = Lang, gress spor
      • 17 = Dirt track med en rett kurve
      • 18 = Lang, støvete asfaltert spor
      • 19 = Dusty asfaltert bane med en riktig kurve
      • 20 = Lang, spore kommer fra skitt til asfaltert
      • 21 = Middels lang spor kommer fra skitt til asfaltert
      • 22 = Kort, spor går fra asfaltert til støvete asfaltert
      • 23 = Kort, asfaltert bane med en slutt vender tilbake
      • 24 = Kort, grusvei med en slutt vendt forover
      • 25 = Asfaltert, spor segment
      • 26 = Middels store, rampe
      • 27 = Middels store, asfaltert rampe med vegger
      • 28 = Full, asfaltert bump
      • 29 = Half bump: lav og høy
      • 30 = Asfaltert bump; halvparten
      • 31 = Stor, asfaltert rampe
      • 32 = Liten, asfaltert rampe
      • 33 = Dirt "fartsdump"
      • 34 = Medium skitt rampe
      • 35 = Liten skitt rampe
      • 36 = Asfaltert Quarter-pipe
      • 37 = Spikes
      • 38 = Fake Checkpoint (Hurdle)
      • 39 = Fake spor kantlinjesegment
      • 40 = Blå Checkpoint
      • 41 = Feste Loop
      • 42 = Svart Checkpoint
  11. 11
    --------------------------- NFM2 bare --------------------- --------
      • 43 = Lang, grusvei med humpete kanter
      • 44 = Lang, grusvei som går fra humpete til normal
      • 45 = Half asfaltert bump uten endevegg
      • 46 = Asfaltert tunnel
      • 47 = Lang, asfaltert bane med startblokkene
      • 48 = Lang, grusvei med startblokkene
    • CHK (a, b, c, d) x-skaper et kontrollpunkt. Fungerer på samme måte som sett.
    • fikse (a, b, c, d, e) x-skaper et elektrifisert bøyle. Samme som for apparatet og CHK, bortsett fra at D er høyden (det må være negativ) og e er rotasjon.
  12. 12
    Bemerk: Når man setter et spor stykke x-koordinat og y-koordinat referere til midten av stykket. En # 10 er rett 2400 bred og 5600 høy. En 14 turn er 4200 av 4200 (oppdaget ved prøving og feiling). Alternativt kan du dele koordinatsystem med 800 i planlegging og bruke 2x7 og 4x4 henholdsvis.
  13. 13
    Sporet fil virker gjerne imot kommentarer om innledes med en hash f.eks # a comment

Tips

  • Hvis du ønsker å lage en plan for racing, gjør at nivået på to nivåer, 4, 6, 8 eller 9. For en sløse nivå, gjør at nivået på ett plan, 3, 5, 7, 10, eller 11.
  • Du kan også endre bare ett stykke, og at hvis det fungerer, men...
  • Merk at hvis du bytte musikk, "følelse" av musikken vil være litt annerledes. For eksempel vil spille stadium 4 (grapefrukt strøm) musikk i trinn 5 (han kommer til deg neste) gjør musikken spille litt tregere, fordi i trinn 5 musikken ikke skulle være så rask som stadium 4 musikk. Føl deg fri til å eksperimentere! Det er uendelige muligheter!

Advarsler

  • ... Aldri gjøre to samme brikke til samme sted, med mindre Hvis du ønsker å krasje datamaskinen, eller hvis du vil gjøre et sjekkpunkt og en vei eller et sjekkpunkt og pigg.
  • Du ønsker kanskje å sette kopier av sporene (eller til og med hele Need for Madness mappe) i tilfelle du ønsker originalene tilbake og glemme deg hvordan originalene var.
  • Hvis du endrer biler eller lage nye nivåer, må du hele tiden være å oppdatere spillet (som betyr å ha det åpent og stadig ha det nivået du redigerer / lage eller bilen du bytter / gjør i bruk) ellers spillet stopper kjører riktig.
  • Gjør dette på egen risiko.
  • Pass på at du ikke gjør alle endringene på en gang, ellers kan maskinen krasje
  • Prøv å ikke gå over sporet grensen. Det vil krasje spillet.