Wku

Hvordan bruke grafikk i en java applet

Applets med grafikk og animasjoner vanligvis ser mer spennende enn applets som ikke gjør det. Her er en grunnleggende oversikt over hvordan man implementerer grafikk i en applet.

Trinn

Hvordan bruke grafikk i en java applet. I lakken metoden, har en parameter som trenger en grafikk klasse.
Hvordan bruke grafikk i en java applet. I lakken metoden, har en parameter som trenger en grafikk klasse.
  1. 1
    I lakken metoden, har en parameter som trenger en grafikk klasse. Bruke grafikk klasse, bør du være i stand til å trekke ting og bilder inne i maling metoden. Metoden signaturen skal se slik ut:

Tegning linjer

  1. 1
    Bruk drawline metoden i grafikk klassen. Argumenter til metoden bør være, i rekkefølge, den første koordinat x, den første Y-koordinaten, den andre X-koordinat, og den andre y-koordinaten. Linjen vil bli trukket fra den første x og y til den andre. Her er et eksempel:

  • Linjen vil bli trukket fra (10,20) til (50,60).

Tegning rektangler

  1. 1
    Påberope seg drawrect metoden i grafikk klassen. Argumentene til metoden bør være, i rekkefølge, øverst i venstre hjørne x-koordinat, øverst i venstre hjørne er y koordinat, bredden og høyden. Her er et eksempel kodesnutt:

  • Så vil rektangelet øverste venstre hjørne koordinater være (10,15), og bredden skal være 50 piksler, og høyden vil være 30 piksler.

Tegning av bilder

  1. 1
    Å tegne bilder, importere klassen bildet. Skriv dette på toppen av koden din (ikke i klassen):
    
    
  2. 2
    Nå oppretter et bilde objekt. Her er koden for å lage et bilde objekt. I stedet for å skrive "getCodeBase ()", kan du også erstatte den med en URL. Hvis bildefilen er inne i en mappe, kan du også skrive at mappen med navnet:
    
    
  3. 3
    Å tegne bildet, bruker DrawImage metode for grafikk. Argumenter til metoden bør være, i rekkefølge, for biletobjekt navn, x-koordinaten, y-koordinaten, bredden, høyden, og "dette". Her er kodebiten:
    
    
    • Bildets øverste venstre hjørne vil være på (300200). Bredden vil være 60 piksler, og høyden vil være 120 piksler.

Graphics2d

I de fleste nettlesere Graphics objektet at malingen metoden mottar kan bli støpt inn Graphics2D som gir mer avanserte funksjoner:


Genererte bilder

Å vise genererte bilder som Mandelbrot set, bruker BufferedImage klassen:


Maleri BufferedImage vil trolig ta mye kortere tid enn å forberede den, så tenk hvis det ikke er mulig å huske bildet, gjenbruk det samme om ingenting har endret seg siden malingen metoden har tidligere blitt kalt.

Ommaling

Din applet vil ikke være mer nyttig enn et bilde hvis du ikke vil oppdatere den med jevne mellomrom eller som svar på noen handling fra brukeren. Hvis du vil oppdatere svar på brukerundersøkelser, ringe applet male metode fra arrangementet lytteren at du har registrert deg for knappen eller en annen kontroll.

Tips

  • Det finnes mange flere metoder i Graphics klassen i Java API, som for eksempel å tegne ovaler og tegne polygoner. Ta en titt selv: The java API - Graphics.

Advarsler

  • Ikke bruk drawLine eller fillRect å ​​tegne individuelle piksler. En vanlig feil er å kalle g.fillRect (x, y, 1, 1), men dette er mye tregere enn det kan og bør være. Den riktige måten er å mestre BufferedImage som beskrevet ovenfor.
  • Sjekk din applet med alle nettlesere du ønsker å støtte.